Het concern behaalde een nettowinst over 2011 van 4,9 miljard euro, ruim de helft meer dan het voorgaande jaar. De autoverkopen stegen met 14,2 procent tot een record van 1,669 miljoen stuks. Daardoor kon BMWeen recordomzet in boeken zetten van 68,8 miljard euro, een toename van 13,8 procent ten opzichte van 2010. ,,Het afgelopen jaar was het beste jaar uit onze geschiedenis. We denken het aantal afleveringen dit jaar opnieuw te kunnen opvoeren”, repte BMW-topman Norbert Reithofer bij de presentatie van de cijfers.

Rolls-Royce

Naast het kernmerk BMW, verkoopt de groep ook de merken Mini, Rolls-Royce en BMW-motoren. Bij de BMW-tak werden er 12,8 procent meer auto’s verkocht in 2011, Mini zag de afzet met 21,7 procent toenemen enRolls-Royce zelfs met 30,5 procent.

Duitse producenten van luxe auto’s profiteren al tijden van de enorme vraag uit China, waar BMW’s, Mercedessen, Porsches en Audi’s niet aan te slepen zijn.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl